• Najnowszy raport dotyczący nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w 30 krajach

    STEM reportEuropean Schoolnet opublikował najnowszy raport dotyczący działań związanych ze zwiększaniem zainteresowania uczniów naukami matematyczno-przyrodniczymi i technicznymi (ang. STEM) i podejmowaniem studiów na tych kierunkach. Raport powstał w wyniku zebrania obszernych ankiet z 30 krajów, w których działają punkty kontaktowe Scientix. W każdym z krajów dane były przekazywane przez Ministerstwa Edukacji, ośrodki doskonalenia zawodowego nauczycieli czy inne instytucje związane z edukacją.

    W przypadku Polski dane do raportu pochodziły z Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów, a także Instytutu Geofizyki PAN.

    Raport pt. „Efforts to increase students’ interest in pursuing Science, Technology, Engineering and Mathematics studies and careers – National Measures taken by 30 Countries – 2015 Report” został przekazany do Komisji Europejskiej. Wkrótce będzie dostępny w wersji papierowej. Obecnie jest dostępny w Internecie: http://www.scientix.eu/web/guest/observatory/comparative-analysis-2015

    Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, które przyczyniły się do uzupełnienia ankiety. Zachęcamy do zapoznania się z raportem lub jego kilkustronicowym streszczeniem.