8.10.2015 r. 16.30-18.00
Warsztat | Opis |
Inspiruj i edukuj z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (Augmented Reality) Prowadzące: Małgorzata Zajączkowska i Dobromiła SzczepaniakAmbasadorki Scientix
|
Technologia, którą zaprezentujemy podczas warsztatów nosi nazwę Augmented Reality (AR) co po polsku znaczy Rozszerzona Rzeczywistość. Rozszerzona dlatego, że dzięki oprogramowaniu obraz świata rzeczywistego zostaje wzbogacony o nowe elementy, tworzy się nowe rozszerzone środowisko do nauki i eksperymentowania. Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli różnych przedmiotów i poziomów nauczania, którzy chcą poznać Augmented Reality i zastosować tę technologię w praktyce szkolnej. Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję eksperymentować z tworzeniem pomocy dydaktycznych w rzeczywistości wirtualnej. Będziemy pracować z aplikacją Aurasma stąd prośba o wykorzystanie własnych urządzeń mobilnych typu smartfony, tablety w celu przetestowania wspólnie przygotowanych zadań. W trakcie warsztatów „Inspiruj i edukuj z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości” dostarczymy nauczycielom praktycznych podpowiedzi jak tworzyć dodatkowe wzmocnienie edukacyjne aby zwiększyć zaangażowanie uczniów w naukę przedmiotów ścisłych. Mile widziane będą pomysły słuchaczy, którzy wcześniej zetknęli się z technologią AR w celu stworzenia interaktywnego plakatu upamiętniającego Krajową Konferencję Scientix w Polsce. |
Program eTwinning i jego narzędzia Prowadzący: Prowadząca: Gracjana WięckowskaFundacji Rozwoju Systemu Edukacji | W ramach warsztatów nauczyciele mają okazję do zapoznania się z Programem eTwinning, jego założeniami, formami współpracy międzynarodowej i krajowej szkół oraz możliwościami rozwoju zawodowego. Przykłady dobrej praktyki w postaci wybranych projektów matematyczno-przyrodniczych i naukowych zaprezentują koncepcję realizacji podstawy programowej przedmiotu w ramach współpracy międzynarodowej oraz wykorzystanie nowych technologii i aplikacji. |
Przepustka do cyfrowego świata edukacji – warsztaty z obsługi platformy EDUSCIENCE Prowadząca: dr Agata GoździkInstytut Geofizyki PAN | Uczestnicy warsztatów poznają produkty finalne projektu EDUSCIENCE: platformę e-learningową, portal przyrodniczy, wsparcie metodyczne, program wycieczek do obserwatorium i instytutów PAN oraz program monitoringu przyrodniczego. Szkolenie z obsługi platformy e-learningowej EDUSCIENCE odbędzie się przy stanowiskach komputerowych. Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak korzystać z gotowych materiałów przygotowanych przez naukowców Polskiej Akademii Nauk (filmy, krzyżówki, karty pracy, grafiki, materiały) oraz samodzielnie przygotują i opublikują wybrany typ zasobu. |
Morze możliwości na edukator.pl – nowe technologie dla szkół, nauczycieli i uczniówProwadzący: Bogdan WróbelEdukator.pl | Przedstawimy nowe narzędzia, symulatory, funkcje społecznościowe (i dużo więcej) opublikowane w wrześniu na stronach edukator.pl. Tysiące symulatorów, apletów, narzędzi i gotowych materiałów, ogromne możliwości tworzenia, gromadzenia i dzielenia się materiałami i informacjami. Intuicyjne technologie, proste rozwiązania, ogromne możliwości. Darmowe rozwiązania dla szkół, nauczycieli i uczniów. |
Programowanie wizualne dla każdego
Prowadzący: Maciej Borowiecki Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów |
Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawy programowania w środowisku Scratch. Zrealizują prosty scenariusz zajęć. Otrzymają informacje o materiałach dydaktycznych opracowanych na potrzeby programu „Mistrzowie Kodowania”, rezultatach projektu „Pączki w programowaniu” oraz informacje o nowym projekcie „Warszawa programuje!”. |
Propozycje pracy z podręcznikiem dedykowanym urządzeniom mobilnym, czyli iPady na lekcjach chemii w gimnazjum
Prowadzący: dr Małgorzata Bartoszewicz, Prof. dr hab. Hanna GulińskaUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość pracy z podręcznikiem „Mobilna chemia” (wyd. MultiEdukacja), który zawiera kilkadziesiąt filmów edukacyjnych, infografik, zadań interaktywnych, testów gimnazjalnych, gier wspomagających nauczanie. Korzystać będziemy z iPadów i tradycyjnie dostępnych w szkołach komputerów PC. Zajęcia będą połączone z eksperymentem chemicznym (także z wykorzystaniem czujników Pasco). |
Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie w projektach przyrodniczych
Prowadzący: Michał Szczepanik Centrum Edukacji Obywatelskiej |
Uczestnicy warsztatu poznają jakimi metodami pracowali uczniowie i uczennice uczestniczący w programie Akademia Uczniowska. Jak przebiegał proces eksperymentowania związany z wyborem własnych doświadczeń, ich modyfikacji i prezentacji na forum klasy i szkoły. W trakcie warsztatu omówione zostaną przykłady wzajemnego nauczania, i rozprawki edukacyjne pozwalające określać stopień zrozumienia tego w jaki sposób działa nauka. Panel dotyczyć będzie takich przedmiotów jak biologia, chemia, fizyka i matematyka. |