Program 2. Konferencji
Ramowy program konferencji
23.11.18 Dzień pierwszy
13.00-13.30 Rejestracja
13.30-15.15 I Sesja plenarna:
- Powitanie: dr Àgueda Gras-Velázquez – European Schoolnet, przedstawiciele organizatorów
- Prezentacja: Scientix w pigułce – dr Agata Goździk, Instytut Geofizyki PAN
- Wykład inauguracyjny: Tajemnicze wnętrza lodowców – prof. Piotr Głowacki, Instytut Geofizyki PAN
- Mini-prezentacje warsztatów
15.15-15.45 Przerwa kawowa
15.45-17.00 I Sesja warsztatowa (6 równoległych warsztatów do wyboru)
- Nowa forma przekazu informacji o otaczającym nas świecie (reportaż multimedialny w Sway) – Izabela Rudnicka, OEIiZK
- Co wisi w powietrzu? – Elżbieta Kawecka, Ambasador Scientix, Renata Sidoruk-Sołoducha, OEIiZK
- Arktyka i badania polarne dla edukacji – projekt EDU-ARCTIC – Agata Goździk, Instytut Geofizyki PAN
- Pokochaj wodę i badaj jak zmienia się świat – Magdalena Kołodziejska i Zdzisław Nitak, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, Fundacja GAP Polska
- Filmy science – fiction na lekcjach przedmiotów ścisłych – Ryszard Markowicz, Ambasador Scientix
- STEAM: Od Scientix-u do Europeany – nowe technologie, nowe treści i przestrzenie do nauki – Małgorzata Zajączkowska, Ambasador Scientix
17.00-17.15 Przerwa kawowa
17.15-18.30 II Sesja warsztatowa (5 równoległych warsztatów do wyboru)
- Nowe technologie w Escape Room – Elżbieta Pryłowska-Nowak (OEIiZK), Izabela Rudnicka (OEIiZK)
- Smartfony i tablety na lekcji fizyki – Elżbieta Kawecka (OEIiZK), Ambasador Scientix
- Pokochaj wodę i badaj jak zmienia się świat – Magdalena Kołodziejska i Zdzisław Nitak, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, Fundacja GAP Polska
- Wykorzystywanie wyników badań naukowych w praktyce szkolnej – projekt ERIS – Piotr Stankiewicz, Instytut Geofizyki PAN
- Gamifikacja, czyli jak uatrakcyjnić lekcje – Anna Wielgopolan, Instytut Geofizyki PAN
18.30-20.00 Kolacja i dyskusja „Jak skutecznie korzystać z otwartych zasobów edukacyjnych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych”
24.11.2018 Dzień drugi
9.00-10.20 II sesja plenarna
- Wykład: Collaboration and the fear of losing oneself – dr Àgueda Gras-Velázquez – European Schoolnet (wykład w języku angielskim + tłumaczenie)
- Mini-prezentacje warsztatów
10.20-10.45 Przerwa kawowa
10.45-11.45 Giełda pomysłów i dobrych praktyk
11.45-13.00 III Sesja warsztatowa (5 równoległych warsztatów do wyboru)
- Proste symulacje w programie Snap! podobnym do Scratcha – Witold Kranas (OEIiZK)
- Nowe technologie w Escape Room – Elżbieta Pryłowska-Nowak (OEIiZK), Agnieszka Halicka (OEIiZK)
- Lekcje z wykorzystaniem zasobów GoLab – podejście praktyczne – Małgorzata Masłowska, III LO im. M. Kopernika w Kaliszu, ambasador projektu GoLab
- Misja na Marsa – Magdalena Kołodziejska, Esero Polska, Centrum Nauki Kopernik
- Innowacje STEM w edukacji wczesnoszkolnej i nie tylko – Sylwester Zasoński, Ambasador Scientix
13.00-14.00 Obiad
14.00-15.15 Dyskusje w ramach okrągłych stołów
- E-szkoła – jakie narzędzia TIK warto stosować w szkole? – prowadzenie Elżbieta Kawecka, OEIiZK, Ambasador Scientix
- Rozwój zawodowy nauczycieli – czego nam potrzeba? – prowadzenie Małgorzata Zajączkowska, Ambasador Scientix
- Jak skutecznie łączyć badania naukowe z praktyką szkolną? – prowadzenie Agata Goździk, Instytut Geofizyki PAN
- Edukacja poza murami szkoły – dobre praktyki – prowadzenie Anna Grzybowska, OEIiZK
15.15-16.15 III Sesja plenarna
- Podsumowanie okrągłych stołów
- Podsumowanie konferencji
- Odbiór certyfikatów
16.15 Zakończenie konferencji
Szczegółowy program konferencji z opisem poszczególnych warsztatów można pobrać tutaj.